Thursday 20 November 2014

Majlis 3 in 1

Alhamdulillah semua berjalan lancar. Cuak gak nak tgglkn lagi Aliah. Tapi sbnrnya lebih kpd rasa kesian tgk mak letih nak jaga cucu dia. Ni kali ke2 Aliah kena tinggal. Isnin lepas sbb pergi klinik gigi. Gigi geraham sakit. Bukan kaviti tapi retak, menanti belah...huhuhu. Sedih.

Sampai on time. Nampak Aqil dok borak ngn cikgu dia. "Mak saya dtg, tapi lambat sikit". Pastu nampak kelibat aku memerhatikan dia. Jelas nampak wajah girang. "Haaa...tu mak saya dah sampai....ibu!" Sambil tersenyum simpul. Nampak la lesung pipit dia, dengan gigi depan yg jarang.

Tiba2 dgr pengumuman "pn Salwa ada?" Err, ingat nak dok blkg sekali terbantut. "Sila duduk di depan ye." Hisssh... Dlm hati: oooo betul la kena naik pentas ni jap lagi bgi hadiah kat Aqil. Alaaa, sape nak tlg snap gambar jap lagi ni... Nasib baik tak lama lepas tu cikgu syed hussain (mcm kenal je cikgu ni, tapi kat mana tak ingat) tu myerah diri dok sebelah aku. Hehehe.

Dah darjah 1 Amal, kelas pun yg pertama...akulah yg first parent yg kena naik. Dah bgi hadiah kat Aqil, aku pun pusing la nak turun. "Eh puan, tlg sampaikan hadiah utk yg lain sekali ye...." Guru besarnya ckp. Errrrkkkk. Patah la balik ambil position. Isk isk.

Apa pun, syukur. Nampak Aqil enjoy. Moga terus dia teruja dgn proses pembelajarannya. Jauh lagi perjalananmu nak.


No comments:

Post a Comment